onsdag 16 januari 2013

AMBASSADÖR FÖR BERÄTTANDET

 
 
Som medlem i Berättarnätet Sveriges styrelse är det en av mina uppgifter att sprida berättarkonsten. Berättargrupper finns redan på många håll i vårt avlånga land, men det finns också vita fläckar på berättarkartan, däribland Halland. I går begav jag mig i snövädret iväg till Halmstad för att missionera. Jag hamnade på ett mycket trevligt möte bland människor som ville främja den litterära utvecklingen i det halländska landskapet, och där har ju även det muntliga berättandet en given plats.
Jag fick flera goda kontakter och kunde dessutom göra reklam för min konstart, som jag hoppas nu får en plats i den kommande halländska litteraturplanen. Jag kommer att jobba vidare med Halland. Det ska bli spännande att se hur det går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar